Wspólny sukces


Grupa Astra Plus, Tiger Energy Drink, Browar Waszczukowe, Info-R, Blackroll i od niedawna również Funkita. Co łączy te firmy? To tylko niektóre z marek, które w ostatnim czasie rozpoczęły współpracę z Naszymi Mistrzami. Kto otrzymał wsparcie? Jak wygląda współpraca? I jak przygotować reklamę, która ma blisko 13 mln wyświetleń? Zachęcamy do przeczytania drugiej części poniższego artykułu, w którym są nie tylko odpowiedzi na te pytania, ale i kilka innych ciekawostek.

Wspólny sukces

Poniżej druga część artykułu dotycząca współprac jakie w ostatnich latach sportowcy Naszych Mistrzów podpisali dzięki platformie. Były to różne formy sponsoringu, które przekładały się na wspólny sukces zarówno sportowca, jak i firmy. Zawodnicy otrzymywali różnego rodzaju wsparcie, a firmy ze swoją reklamą docierały do setek tysięcy, a jak się później okazało nawet milionów osób. Wszystko w zależności od tego jakie umowy były podpisane i jak wyglądała, a nawet wygląda dalsza współpraca.
 

Idzie młodość 


Nowy rok zaczynamy od rozpoczęcia nowej współpracy. Czterech pływaków Oskar Sawicki, Julia Maik, Ania Traczyk i Paweł Franke dzięki naszej platformie podpisało już umowy sponsorskie z firmą Funkita. Jest to australijska marka, która tworzy nowoczesne stroje pływackie, które są warte uwagi nie tylko ze względu na swoją jakoś, ale też oryginalne kolory. Cała czwórka wspomnianych wyżej zawodników, to młodzi pływacy, którzy są na etapie przechodzenia z kategorii juniorskiej lub młodzieżowej do seniorskiej lub łączą starty w tych kategoriach wiekowych. Są to zawodnicy kadry Polski, którzy już teraz odnoszą sukcesy również na arenie międzynarodowej. 
Oskar Sawicki, który reprezentuje klub G8 Bielany Warszawa, do swoich największych osiągnięć w wielu 21 lat może zaliczyć srebrny medal z mistrzostw Polski seniorów, tytuł juniorskiego Mistrza Kraju, ale też rekord Polski w sztafecie mixtowej 4x50m stylem zmiennym, jest również wielokrotnym medalistą mistrzostw Polski we wszystkich kategoriach wiekowych. Paweł Franke to kolejny reprezentant warszawskiego klubu, jest wielokrotnym sztafetowym medalistą mistrzostw Polski  seniorów i młodzieżowców. Po rocznej przerwie powrócił do pływania po skończeniu liceum i jak sam pisze na naszej stornie, ten czas sprawił, że zdążył zatęsknić za tym, co tak naprawdę kocha - Moje wyniki z zawodów na zawody poprawiają się. Obecnie dzięki determinacji, nie poddaniu się, gdy były słabsze dni i miesiące dotarłem do momentu, gdy znalazłem się w czołówce polskich grzbiecistów. Rozpocząłem drogę pływaka wiele lat temu, ale widzę że jest jeszcze przede mną możliwość dojścia daleko, na obranej przeze mnie drodze sportowej. Nigdy niepowodzenia nie były dla mnie porażką, tylko stanowiły jedynie motywacje do dalszej pracy - pisze na swojej stronie na Facebooku Paweł. Pracy, która przynosi coraz lepsze efekty, bo do medali z mistrzostw kraju, Paweł dołożył również tytuł Mistrza Litwy na dystansie 50m stylem grzbietowym.

Natomiast Ania Traczyk i Julia Maik to pływaczki, które nie mają jeszcze 20 lat, ale już są uważane za nadzieje polskiego pływania. Obie mają na swoim koncie już nie tylko sukcesy i medale z mistrzostw Polski w różnych kategoriach wiekowych, ale zaczęły też rywalizację na arenie międzynarodowej. Julia Maik jako juniorka został w 2021 roku złotą medalistką mistrzostw Polski seniorów, a z juniorskich mistrzostw kraju wróciła z czterema złotymi krążkami. Natomiast Ania Traczyk jest na początku swojej pływackiej drogi, a na rok 2022 dostała powołanie do Kadry Narodowej Juniorów. 

Cała czwórka zawodników Naszych Mistrzów rozpoczęła już współpracę z firmą Funkita. Patrząc na ich starty w kategoriach juniorskich i młodzieżowych, medale w zmaganiach międzynarodowych w kategorii seniorów są tylko kwestią czasu, a z nowym sponsorem przygotowania do kolejnych startów będą łatwiejsze. Najbardziej efektywna współpraca dla firm poprzez współpracę ze sportowcem powinna opierać się długofalowym wsparciu. Tutaj współpraca zaczyna się z młodymi sportowcami, a wyniki osiągane na przestrzeni lat będą kojarzone z marką, która od początku wspiera młodego sportowca. To tylko podkreśla pozytywny wizerunek firmy. 
 

Razem do celu


Kolejna mistrzowska współpraca to działania Justyny Iskrzyckiej i firmy Info-R. W marcu 2019 roku Nasza Mistrzyni podpisała umowę sponsorską z marką zajmującą się produkcją i dostawą nowoczesnych systemów informatycznych, a pod koniec sierpnia została indywidulaną wicemistrzynią świata. Tak zaczęła się współpraca kajakarki z firmą ze Skoczowa. Firmą, która już od ponad 20 lat działa na rynku i zajmuje się pomocą pracownikom jednostek budżetowych w podnoszeniu jakości i sprawności podejmowanych działań poprzez dostarczanie nowoczesnego, łatwego w obsłudze oprogramowania. Jej działania są spójne ze sportem. Jak podkreślają właściciele na swojej stronie, marka doskonale rozumie, że każdy z klientów ma różne wymagania i inne potrzeby, dlatego tak ważne jest dostosowywanie poszczególnych oprogramowań przy wspólnym działaniu z klientami, co przekłada się na dobrą współpracę i sukces w działaniach zawodowych. 

Takie podejście wpisuje się do pracy w sporcie i do relacji trener-zawodnik, gdzie równie każdy zawodnik ma inne wymagania, ale ten sam cel, żeby dojść na szczyt i osiągnąć jak najlepsze wyniki.  A wyniki z każdym kolejnym rokiem w wykonaniu Justyny Iskrzyckiej są coraz lepsze. Po wspomnianym już sukcesie na koniec 2019 roku, Polka przystąpiła do rywalizacji w sezonie 2020. Ten niestety ze względów pandemicznych miał bardzo niewiele startów, głównie zmagania w Pucharze Polski i mistrzostwach kraju. Z tych zawodów Młodzieżowa Wicemistrzyni Świata za każdym razem wracała z medalami, a sezon spędziła przede wszystkim na przygotowaniach do roku olimpijskiego. Droga do Tokio najpierw wiodła jednak przez eliminacje. Na pierwszych, europejskich kwalifikacjach olimpijskich Polka zajęła piąte miejsce, które nie dawało awansu do Tokio, później był start w K-2 wraz z Heleną Wiśniewską w Pucharze Świata zakończony na drugim miejscu i ostatnia walka o przepustkę do Japonii. Tym razem drugie miejsce i do awansu brakło naprawdę niewiele. - Walka o kwalifikację nie była łatwa. Dałam z siebie 100% i uplasowałam się na drugiej pozycji, lepsza wygrała, ale sezon się jeszcze nie kończy – pisała po tym starcie w swoich mediach społecznościowych zawodniczka. Reprezentantka klubu AZS-AWF Katowice cały czas trenowała z kadrą Polski, która przygotowywała się do startu w Tokio. Wystartowała w mistrzostwach Europy, gdzie w kobiecej czwórce na 500 metrów zajęła czwarte miejsce i jak sama pisała ostatecznie nie dostała powołania do składu na igrzyska. Jak się później okazało do czasu. Ze względu na kontuzję Katarzyny Kołodzieczyk musiała zrezygnować z udziału w najważniejszej imprezie pięciolecia, a jej miejsce zajęła właśnie Justyna Iskrzycka. Polka wystartowała indywidualnie na 500 metrów, co było jej celem na ten rok. Ostatecznie zmagania zakończyła na jedenastym miejscu. Ale pozostawała jeszcze jedna konkurencja, K-4 500 metrów, tutaj wraz z Karoliną Nają, Anną Puławską i Heleną Wiśniewską wywalczyła brązowy medal. - Poleciałyśmy na skrzydłach marzeń! Faktycznie - dziewczyny lubią brąz! Wielkie podziękowania dla was wszystkich, którzy nas wspieraliście i sercem byliście z nami! Dziękujemy! – pisała na swoim Facebooku, po tym sukcesie zawodniczka. 

Kolejne marzenia i cele do realizacji jeszcze przed Justyną Iskrzycką. Jednak ze sponsorem te plany są łatwiejsze do wykonania, szczególnie ze względu na zapewnienie spokoju finansowego. Zawodniczka koncentruje się przede wszystkim na treningach, a firma Info-R może się pochwalić, że wspiera medalistkę igrzysk olimpijskich. 
 

,,Narzędzia tortur’’


,,Trochę bólu po treningu’’, tak o produktach tej marki, mówią sportowcy, którzy rozpoczęli współpracę z Blackrollem. Produkty tej firmy są przeznaczone do rolowania dla każdego bez względu na wiek i formę aktywności sportowej. Można je stosować do automasażu, do zwiększenia mobilności, ale też do poprawy postawy i elastyczności ciała. Przy odpowiednim stosowaniu pomagają przy powrocie do sprawności po kontuzji, operacji czy przetrenowaniu wspomagając proces regeneracji. Przez niektórych te produkty są już nazywane ,,narzędziami tortur’’, ale w pozytywnym znaczeniu, odczuwany ból lub dyskomfort podczas rolowania ostatecznie poprawia funkcjonowanie mięśni. 

Siedemnastu Naszych Mistrzów rozpoczęło współpracę z tą firmą na zasadzie barterowej, czyli sportowcy dostali sprzęt marki Blackroll, a firma zyskała influencerów, którzy korzystając z ich produktów docierają do wybranej grupy odbiorców. Jak wynika z badań pozytywna rekomendacja influencerów, która wpływa na opinię innych ludzi jest coraz częściej więcej warta niż wysokobudżetowa kampania reklamowa. Ważne, by wybrać taką osobę, która dotrze do właściwej grupy docelowej. W tym przypadku marka Blackroll postawiła na sportowców z zasięgami, docierającymi do różnych dyscyplin sportowych. Zawodnicy korzystają z danego sprzętu i polecają go inny. W tym przypadku sportowcy polecają sprzęt marki Blackroll, z którego na co dzień korzystają. Swoimi zasięgami docierają do kibiców z różnych dyscyplin sportowych. Filip Brzozowski dociera do fanów biegów przełajowych, medalistka igrzysk paraolimpijskich, Alicja Fiodorow i Jakub Pietrusa do lekkoatletów, Radosław Furmański do kibiców żeglarstwa, podobnie jak Anna Igielska, Michał Haratyk do miłośników biegów narciarskich, a medalistka igrzysk olimpijskich Marta Walczykiewicz i Klaudia Zwolińska do kibiców kajakarstwa i kajakarstwa górskiego. Do osób związanych z tenisem stołowym dociera Mistrzyni Paraolimpijska Karolina Pęk, Barbara Połap do kibiców jeździectwa, Martyna Kupczak do fanów teakewondo, Julia Sanecka do triathlonistów, a Izabella Magdowska do łyżwiarzy i łyżwiarek figurowych. Blackroll postawił również na pięciobój nowoczesny i brązową medalistkę igrzysk z Rio de Janeiro Oktawię Nowacką, Aleksander Raczkowski to przedstawiciel parkouru i frerunningu, a pływanie reprezentuje Filip Zaborowski. Jak widać sportowcy są z wielu różnych dyscyplin, a to gwarantuje dotarcie do ludzi sportu, dla których ten sprzęt jest szczególnie przydatny. Sportowcy budują na swoich fanpage’ach grupę lojalnych odbiorców, z którymi maja dobre relacje i zaufanie. To sprawia, że pokazywane produkty tylko zyskują, a marki są pozytywnie oceniane.

Dziękujemy Browar Waszczukowe, Grupie Astra Plus,  Tiger Energy Drink, Info-R i firmie Finkita za okazałe zaufanie i chęć współpracy na płaszczyźnie sportowej. Dołożymy wszelkich starań, aby wszystkie osoby były w pełni usatysfakcjonowane z podjętych działań. Dzięki takiemu wsparciu młodzi sportowcy będą mogli godnie reprezentować nasz kraj.

Chciałbyś rozwijać swój biznes z nami? Napisz do nas na fb lub nasimistrzowiepl@gmail.com 


Źródło: informacja własna, facebook.com/Justa97, facebook.com/frankefanpage, blackroll.com.pl/
Tagi: biznes sport sponsoring współpraca RazemMożemyWięcej ŁączymyBiznesZeSportem 

Zobacz także


Z ostatniej chwili
Najnowsze
#Oznaczam reklamy
1 tydzień temu

czytaj

Najnowsze
Razem do celu
więcej niż miesiąc

czytaj

Najnowsze
Igrzyska sportów nieolimpijskich
więcej niż miesiąc

czytaj

Najnowsze
Kaman Sport Group i Nasimistrzowie.pl
więcej niż miesiąc

czytaj

Partnerzy

Pentagon Research
Format Deweloper
Synergia