Rynek sponsoringu sportowego w 2021 roku w Polsce


Sponsoring jest od lat znaną formą reklamy. W porównaniu do bloków reklamowych w telewizji jest dużo bardziej przystępny dla konsumenta. Telewizja ma to do siebie, że coraz więcej użytkowników wybiera internet lub podczas reklamy po prostu przełącza kanał. Wszystko to sprawia, że finansowanie różnych zawodów, czy też osób niesie za sobą korzyści dla każdej ze stron. Firma zyskuje rozpoznawalność, zwiększa się świadomość marki oraz obroty. Sportowiec dostaje stałe finansowanie, które pomaga mu w rozwoju i zdobywaniu lepszych wyników na arenie sportowej.

Rynek sponsoringu sportowego w 2021 roku w Polsce

Jak sponsoring wypadł w 2021 roku?


Pandemia namieszała trochę w ogólnopojętym sporcie. Odwołane zawody, różne obostrzenia czy też nawet strach sprawił, że korzyści ze sponsoringu były mniejsze niż zakładano. Statystki pokazują, że jednak pomimo tych wszystkich wydarzeń wartość rynku nie zmieniła się znacząco. Biorąc pod uwagę zdrowie psychiczne sportowców, to na pewno w mniejszym lub większym stopniu odczuli to, ponieważ pojawiły się przerwy w treningach i pytanie „co dalej?”. Jednak każdego zwykłego obywatela pandemia zaskoczyła. 

Jak podają badania ARC Rynek i Opinia, 74% Polaków jest zdania, że sponsoring ma pozytywny wpływ na rozwój polskiego sportu. 49% dużo lepiej ocenia firmy, które angażują się wspieranie finansowo zawodów, czy też sportowców. Nieco mniej, bo 40% określa, że chętniej kupuje produkty firm, które mają realny wpływ i wspomagają Polskę na arenie sportowej. Uczestnicy zostali także zapytani o znajomość marki, która najbardziej kojarzy się im ze sportem. Wybrali ORLEN, ponieważ wspiera Formułę 1, siatkówkę, piłkę ręczną czy też zawody cross. 
 

Rozwój sportowca a sponsoring – jakie korzyści? 


Finansowanie zawodników indywidualnych dyscyplin sportowych niesie ze sobą korzyści dla firmy oraz sponsorowanego sportowca. Firma zyskuje na rozpoznawalności oraz może dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Często występuje się z propozycją do właścicieli przedsiębiorstw o sponsoring, jednak duża część odpowiada „po co mi to?”. Świadomość jednak skutecznie zaczyna się zmieniać. Coraz więcej firm widzi dla siebie sponsoring jako coś, co pomoże wejść firmie poziom wyżej. 

Dla sportowca jest to oczywiście uprawianie sportu, w którym jest dobry. Skupienie się tylko na jednej dziecinie mając przy tym komfort psychiczny pod względem finansowym, co sprawia, że dana osoba osiąga naprawdę niesamowite wyniki. Sponsorzy wybierają do promowania swojej marki też wielkie gwiazdy. Kontrakty sięgają nawet do kilkuset tysięcy złotych. Rynek sponsoringu w przyszłości zwiększy swoją wartość oraz stworzy gwiazdy, które wniosą dużo pozytywów do świata sportu. 
 

Koncerny paliwowe przejmują sponsoring! 


W 2018 roku koncerny paliwowe posiadały udział w rynku, na poziomie 17,5%, a w 2020 roku było to już 26%. Pokazuje to, że zainteresowanie światem sportu cały czas rośnie. Chyba każdy z nas kojarzy firmę, która wspiera olimpijczyków, a jest nią ORLEN. Sportem, który przyciąga większość firm, jest piłka nożna. Nie ma co się dziwić, ta dyscyplina wywołuje najwięcej emocji oraz jest zakorzeniona w naszym narodzie od lat. Często piłkarze zarabiają spore sumy pieniędzy, współpracując z markami. Popularne osoby oferują firmie swój wizerunek, który przyciąga klientów, a osoby dostają po prostu wynagrodzenie. 

Sponsoring jest ważną częścią sportu. Polska, dzięki przedsiębiorstwom ma szansę na pokazanie talentów osób, które dużo zadziałają na polskiej scenie sportowej. Firma też ma z tego korzyści finansowe, czy też społeczne. Obroty znacznie wzrastają, jednak powinna być to współpraca, która jest dobrze zaplanowana oraz posiada konkretne warunki na długie lata. 

Autor: Patryk Filipowicz
 
Tagi: nasimistrzowie biznesisport sukces sponsoringwPolsce łączymybizneszesportwm razemmożemywięcej sport biznes 

Zobacz także


Z ostatniej chwili

Partnerzy

Pentagon Research
Format Deweloper
Synergia